اردی بهشت، جشنواره ای که از دست رفت

هفته فیلم و عکس مسافر اردیبهشت (اردیبهشت 84)
عدم برگزاری جشنواره فیلم اردی بهشت در سال 90 بسیار تلخ ولی کاملا قابل پیش بینی بود؛ حدود 2 ماه بعد از جشنواره پارسال مطمئن بودم که اداره ارشاد به هیچ وجه تمایل ندارد بار دیگر با مدیریت وقت انجمن همکاری کند. بسیار امیدوار بودم که مدیر جدید انجمن حداکثر تا پایان آبان 89 مشخص شود و به تبع آن شاهد اختلال در برگزاری جشنواره نباشیم ولی این زمان بسیار طولانی تر شد به گونه ای که حتی تا امروز (13 فروردین 90) هم مدیر جدید مشخص نشده است. البته نمی توان علت عدم برگزاری جشنواره امسال را فقط به همین یک مورد خلاصه کرد. معتقدم اگر دارای یک انجمن قوی، پویا و پر نیرو بودیم دیگر چندان مهم نبود که چه کسی مدیریت انجمن را برعهده داشته باشد و حتی در مقطعی فاقد مدیر باشد؛ زیرا همچین انجمنی مطمئنا می توانست جشنواره را برگزار و اداره ارشاد را مجبور به همراهی با آن کند. ولی متاسفانه وضعیت اکنون انجمن بسیار اسف بار است و باید اعتراف کرد مهمترین عامل لغو جشنواره همین شرایط کنونی حاکم بر انجمن می باشد.
 دستیابی به علت این وضعیت نامناسب احتیاج به بررسی دقیق و کامل دارد. معتقدم اعضای انجمن قبل از اینکه شروع به اتهام زنی  بر علیه یکدیگر کرده و همدیگر را مقصر معرفی کنند کمی تحقیق و تفکر نموده و از عملکرد، مقدار اختیارات و مواضع هر فرد بطور کامل آگاهی پیدا کنند تا مبادا اتهامی به ناروا متوجه دیگری شود. به نظرم هر یک از اعضا در ابتدا باید عملکرد چند سال اخیر خود در رابطه با انجمن را مورد داوری قرار دهند و بطور عمیق به این بیاندیشند که تا چه اندازه می توانستند باعث پیشرفت این مرکز شوند ولی به دلیل بسیاری از مسائل حاشیه ای زمینه تضعیف آن را فراهم کردند.
گروه ما علیرغم داشتن توانایی، انگیزه و دانش لازم در جهت ارتقاء سطح فعالیتهای انجمن، موفق به این مهم نشد. در آینده دلایل این عدم موفقیت را شرح خواهم داد ولی بدون شک بخشی از این ناکامی به دلیل اشتباهاتیست که داشتیم. از همه اعضای انجمن بابت این اشتباهات عذر خواهی می کنم و تلاش خواهم کرد روزی آن را جبران نمایم. در پایان از صمیم قلب برای انجمن سینمای جوان بندر و تمام اعضای آن (بویژه دوستان تازه وارد) آرزوی موفقیت دارم.

پ.ن:  بدرود انجمن سینمای جوان بندرعباس


امین درستکار